Uczenie się przez zmysły, czyli słów kilka o integracji sensomotorycznej

StartProgram 2009StreszczeniaUczenie się przez zmysły, c...

mgr Liliana Klimont
Zakład Fizjoterapii

Prezentacja dotyczy zaburzeń integracji zmysłowej u dzieci. Nieprawidłowości dotyczą trudności w rejestracji, przetwarzaniu i zapamiętywaniu informacji docierających do mózgu dziecka przez różne kanały sensoryczne. Deficyty w tym zakresie określa się mianem minimalnych dysfunkcji mózgu, często niemożliwych do rozpoznania „na pierwszy rzut oka”. Efektem złego przetwarzania bodźców zmysłowych mogą być: nadwrażliwość na dotyk, światło, dźwięk, trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia koordynacji ruchowej, opóźnienie rozwoju motorycznego, mowy, cechy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi.

<< Powrót do listy wykładów

Jak dojechać?

Zobacz kampus